|
写真解説: |
The Tokyo Maru at a reception in commemoration of the arrival of the ship at Naha commercial port, July 22. The ship will provide improved regularly-scheduled passenger service between Naha and Tokyo. The Ryukyu Development Loan Corp. furnished $1,981,000 of the $2,950,000 total cost of the ship. The High Commissioner praised the 500 percent growth of the Ryukyuan shipping industry in the past ten years. During 1959, the total revenue generated on the Japan-Ryukyus shipping routes was $5.1 million. Of this, Ryukyuan companies earned $1.7 million. In 1968 the total shipping revenue from both cargo and passenger services over the same routes was $18 million. Of this, the Ryukyuan companies' share was $8.3 million. Total passenger revenue during 1968 was $3.56 million, of which the Ryukyuan carriers earned $2.1 million. 【和訳】 東京丸 7月22日に那覇商業港に到着した東京丸の記念式典。船は改善された那覇と東京を結ぶ定期航路サービスを提供する。船の総費用295万ドルのうち198.1万ドルを琉球金融開発会社による融資で賄った。高等弁務官は過去10年間の琉球の海運業界における500%の成長を称えた。1959年度の日本琉球間航路の総収益510万ドルのうち、琉球の会社が占める利益は170万ドル。1968年になると同じ航路の貨物と旅客双方の運送収益が1,800万ドルとなり、琉球の会社のシェアは830万ドルとなった。1968年度の旅客総収入は356万ドルで、そのうち琉球の運送業者の収益は210万ドルである。 【分類】Public Works / 公共事業
|
|