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写真解説: |
The Meiko-Maru, 1,500-ton cargo vessel owned by the 0kinawa Kisen Kaisha Co., Ltd. (OKK), arrived on its maiden voyage at Tomari Port Jan. 27. Capt. Kei Kinjo (R), is shown explaining the operation of a mariner's compass to Deputy Civil Administrator Hugh F. Richardson (2d from R) and Masami Fukunaga (2d from L) an OKK director. At left is Tatsuro Fujita, language aid, "The Ryukyuan maritime industry has made and is making a very tangible contribution to the economic well-being of the Ryukyus," the Deputy Civil Administrator said in his congratulatory speech at the ship's arrival ceremony, "The U.S. Civil Administration is happy to have played a part in the development of this industry, first through the furnishing of surplus military vessels, later through GARIOA assistance, and more recently through the Ryukyu Development Loan Corporation financing." The purchase of the ship by OKK was made with the assistance of a $320,000 loan from the American Express Company under a guarantee from the RDLC, and a $130,000 loan from the Bank of the Ryukyus. 【和訳】 新しい貨物船 沖縄汽船株式会社が所有する1,500トンの貨物船である明幸丸は、1月27日に処女航海を終え泊港に帰港した。キンジョウ・ケイ船長 (右) がヒュー・F・リチャードソン副民政官 (右から2番目) と福永政美常務 (左から2番目、沖縄汽船株式会社) に船用コンパスの操作を説明するところ。左はフジタ・タツロウ語学副官で、「琉球海事産業は琉球の経済的福利に非常に貢献している」と、副民政官は船到着式での祝辞演説で述べた。「米国民政府は、最初に余剰軍用船の供給を通じて、後にガリオア資金を通じて、そして最近では琉球開発金融公社を通じて、この産業の発展に一役一役貢献できて光栄である」と述べた。沖縄汽船株式会社による船の購入は、琉球開発金融公社からの保証の下でアメリカン・エキスプレス社から320,000ドルの融資、琉球銀行からの130,000ドルの融資の助けを借りて行われた。 【分類】Transportation / 交通
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